ESI[tronic]

e-mail: info@esitronic.pl

Jest już dostępna nowa wersja ESI[tronic] 2017/03

Nowa wersja ESI[tronic] 2017/03.

ESI[tronic] 2.0 – nowości i uaktualnienia. Dodatkowy filtr wyszukiwania. Wskazówki dot. aktualizacji ESI [tronic] 2.0. EBR – znane błędy online. ESI [tronic] 2.0 Off-Highway. Zakończenie wersji Windows i produktów serii KTS. Nowości w ESI [tronic] 2.0 – pokrycie pojazdów


Dodatkowy filtr wyszukiwania
Aby uprościć pracę w warsztatach, regularnie wprowadza się nowości przy każdej aktualizacji programu ESI [tronic] 2.0, jak np. filtr wyszukiwania systemów (patrz zrzut ekranu).
Ten filtr przyspiesza proces naprawy i pozwala na efektywniejszą pracę. Wyszukiwanie odbywa się na podstawie wpisywanego systemu i oszczędza czas na uciążliwe klikanie w różnych grupach systemów.
Analogiczną zaletę ma również wpisywanie zadań serwisowych pod ,,Wybór działań serwisowych”.


– Wskazówki dot. aktualizacji ESI[tronic] 2.0.
Od 2017 należy zainstalować wersję podstawową/1, aby można było korzystać z przychodzących aktualizacji. 


Nasza rekomendacja:
Instaluj regularnie aktualizacje, aby stale dysponować najbardziej aktualnym pokryciem pojazdów oraz korzystać z wprowadzanych w ESI [tronic] 2.0 nowości.


 EBR – znane błędy online


Szybkie i niezawodne naprawy są podstawą do osiągania doskonałychwyników i zadowolenia klientów! Dzięki nowego typu informacji EBR – znane błędy online można wykrywać usterki szybciej i dokładniej niż dotychczas. 


Za pomocą zakładki Znane błędy online zawsze znajdzie się wśród 700 000 przypadków odpowiednie rozwiązanie dla swojego problemu, na podstawie opisu objawów lub istniejących kodów usterek.


Przetestuj EBR dla następujących pojazdów (klucz):
– Opel Insignia (OPE1127 & OPE1135),
– BMW 325i (BMW954),
– Nissan Qashqai (NIS2185),
– Fiat 500 (FIA2191),
– VW Passat (VWW4025),
– Renault Laguna (REN3506),
– Honda Civic Hatchback (HON96).


 ESI [tronic] 2.0 Off-Highway
W 4 kwartale Bosch wprowadzi do ESI 2.0 dwa nowe rodzaje informacji dla pojazdów typu Off-Highway (użytkowanych poza drogami publicznymi) i maszyn:
– ESI [tronic] 2.0 – maszyny rolnicze (OHW1)
– ESI [tronic] 2.0 – maszyny budowlane/ silniki (OHW2)


W porównaniu do wersji demo, wcześniej bezpłatnej, zostało poprawione pokrycie pojazdów i funkcje diagnostyczne. Pokrycie można znaleźć w zwykły sposób za pośrednictwem tzw. Konfiguratora pojazdów. Należy jednak pamiętać, że obecnie jest to płatne. 


Rodzaje informacji są początkowo dostarczane w formie rocznej i nieograniczonej licencji bez dodatkowych licencji. Potem nastąpi rozszerzenie do modelu licencji zgodnej z ESI Truck. Oba rodzaje informacji są obecnie dostępne w następujący sposób:
– OHW 1 pojedynczo,
– OHW 2 pojedynczo,
– ESI Truck + OHW1 + OHW2


OHW1 lub OHW2 pojedyncze w połączeniu z ESI Truck nie jest chwilowo dostępne na PC/laptop.
Konieczne jest zainstalowanie na dwóch komputerach/laptopach. Kolejne kombinacje z ESI Truck w przyszłości.


Korzystanie z dokumentów technicznych i wyszukiwania usterek według kodów błędu i objawów jest możliwe w ramach bezpłatnej wersji demo dopiero z końcem 2018r.


– Brak wsparcia dla Windows XP i Vista 
Wsparcie ESI[tronic] 2.0 dla Windows XP, XP Embedded oraz Windows Vista kończy się 2017r. ESI[tronic] 2.0 od wersji 2018/1 nie może już być instalowany na komputerach z powyższymi systemami. W 2018 można nadal korzystać z  ESI[tronic] 2.0 w wersji 2017/3, pod warunkiem posiadania ważnej licencji na ESI[tronic] 2.0.


Wskazówka: oficjalne “rozszerzone wsparcie” Microsoftu dla Windows XP zakończyło się w kwietniu 2014; dla Windows XP Embedded w styczniu 2016, a dla Windows Vista w kwietniu 2017. 


KTS 650 i KTS 670Te oba testery KTS pracują pod Windows XP Embedded.
Dlatego również dla KTS 650 / 670 wersja 2017/3 ESI[tronic] 2.0 jest finalną wersją,  która może być instalowana  na tym sprzęcie.


Dla użytkowników tego sprzętu proponujemy następujące rozwiązania:

  • Pakiet KTS 980 obejmujący DCU 220 i KTS 590,
  • Pakiet KTS 960 obejmujący DCU 220 i KTS 560,
  • Kompletny KTS 350 bazujący na Windows 10,
  • Pakiet KTS 460 obejmujący DCU 220 i KTS 560.



KTS 520 i KTS 550
ESI[tronic]2.0 w wersji 2017/3 jest ostatnią wersją, którą te produkty będą obsługiwać. 
Dla użytkowników testerów proponujemy następujące rozwiązania:

  • Nowy moduł KTS 590 z najnowszymi interfejsami pojazdów, komunikacją Bluetooth i oscyloskopem
  • Nowy moduł KTS 560 z najnowszymi interfejsami pojazdów, komunikacją Bluetooth i multimetrem


– Nowości w ESI tronic] 2.0 pokrycie pojazdów
Samochody osobowe:
opracowano 878 nowych i zaktualizowanych* systemów dla 41 marek


Nowościami w tej aktualizacji są:
1. Marki azjatyckie z 88 systemami w np. modelach Hyundai i Nisssan
2. Grupa Fiat z 54 systemami we wszystkich aktualnych modelach np. Fiat Tipo, Fiat Ducato i Lancia Voyager
3. Marki brytyjskie z 42 systemami we wszystkich aktualnych modelach np. Land Rover Evoque


Samochody ciężarowe: 
opracowano 708 nowych i zaktualizowanych* systemów dla 35 marek.


Nowościami w tej aktualizacji są:
1. Mercedes Benz z 75 systemami np. Sprinter, Actros III i Atego II
2. Iveco z 62 systemami np. Daily (2016), Euromidi CC (BUS) i Stralis Hi-Way 2016
3. MAN z 60 systemami np. Lion’s City G, GL, LL (BUS) und RR2 – seria (LKW).