ESI[tronic]

ESI[tronic] 2.0 – nowości i uaktualnienia
Dostęp do zabezpieczonych pojazdów Renault i Dacia. KTS 250: praca z pojazdami o chronionym dostępie. Bieżące rozwiązania. ESI A w trybie online. Optymalizacja danych serwisowych


Dostęp do zabezpieczonych pojazdów Renault i Dacia
Od października 2020, ESI[tronic] Online obsługuje indywidualne rozwiązanie Renault i Dacia do odkodowania chronionych funkcji diagnostycznych. Do odblokowania funkcji diagnostycznych Renault i Dacia wymaga użycia tokena (USB) i aplikacji Unlock Gateway module. Można je kupić na stronie Renault.


Schemat postępowania:
– Utworzyć konto w Renault Grupe.
– Zakup i instalacja tokena i programu Unlock Gateway module.
– Podłączenie KTS (560, 590, 350) do gniazda OBD.
– Uruchomienie aplikacji Unlock Gateway module.
– Uruchomienie ESI tronic Online.
– Rozpoczęcie sesji diagnostycznej.
W/W operacje wymagają użycia modułu komunikacyjnego z interfejsem PassThru zgodnym z SAE J2534.

Po aktualizacji ESI tronic 2021/2, po uruchomieniu, program wyświetla komunikat, że dany pojazd wyposażony jest w Security Gateway.


Praca z pojazdami o dostępie chronionym z KTS 250
FCA (Fiat Chrysler Automobiles) wprowadziło pogłębioną ochronę elektroniki samochodowej. KTS 250 umożliwia wykonanie pełnej sesji diagnostycznej w markach tj: Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Chrysler, Lancia, Dodge / Ram i Jeep, zabezpieczonych bramką Security Gateway.
W przypadku, gdy dany pojazd chroniony jest zabezpieczeniem, KTS 250 informuje o tym i prowadzi użytkownika w szybki i skuteczny sposób przez zabezpieczoną diagnozę. Poprzez link w ustawieniach KTS 250 możliwa jest prosta rejestracja na stronie FCA.


Bieżące rozwiązania
Każda aktualizacja oprogramowania Bosch ESI [tronic] ma na celu maksymalne uproszczenie działania w serwisie i zwiększenie efektywności codziennej pracy mechaników i serwisantów. Aby nie zakłócać pracy w warsztacie, aktualizacje baz danych odbywają się w „tle”.
Informacje zainstalowane na dysku twardym (offline) tzn:podręczniki, schematy, dane serwisowe, znane przypadki napraw,  będą dostępne, ale nie będą aktualizowane.
Diagnoza ECU będzie aktualizowana za pośrednictwem DDM (Diagnostic Download Manager) i będzie z niej można korzystać offline.


Oprogramowanie ESI [A] w trybie online
Opracowany na nowo Katalog Części Zamiennych ESI [A], od maja, dostępny będzie w trybie Online.
Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik może szybko odszukać części zamienne Bosch pasujące do danego pojazdu. 5.


Optymalizacja danych serwisowych
W ESI tronic Online wprowadzono pierwsze zmiany prowadzące do optymalizacji informacji serwisowych.Obecnie serwisant wykonujący naprawę, w module instrukcje jest „prowadzony” w jaki sposób ma postępować podczas wymiany części, lokalizowania usterki w układach, wyszukiwania informacji o pracach serwisowych.

Rozszerzony zakres informacji dostępny jest w pojazdach marki: Mercedes Klasy GLC (klucz RB: MB6340) i Mercedes Klasy B (klucz RB: MB4041). Poprawiono, także grafiki 3D, pozyskiwane bezpośrednio od producentów pojazdów. W przyszłości zakres danych będzie rozszerzany.