ESI[tronic]

ESI[tronic] 2.0 – nowości i uaktualnienia
Systemy wspomagania kierowcy (połączenie diagnostyki sterowników i opisu procedur). Nowy widok i czynności przy testowaniu układów z napędem 4×4. KTS 250: Nowe funkcje w aktualizacji 1.7

Za pomocą ESI[tronic] 2.0 Online można teraz łączyć ze sobą diagnostykę ECU
i opis procedur dla systemów wspomagania kierowcy. Nowa czynność w ramach
diagnostyki zawiera nowy widok, umożliwiając w ten sposób przejrzysty
test układów napędowych na wszystkie koła. W odniesieniu do testera
diagnostycznego KTS 250 aktualizacja 1.7 dostarcza pomocne funkcje,
takie jak np. automatyczny odczyt przebiegów w kilometrach.



Systemy wspomagania kierowcy – połączenie diagnostyki sterowników i opisu procedur

Wiele współczesnych pojazdów jest coraz częściej wyposażanych w systemy wspomagania kierowcy (np. do ostrzegania przed zmianą pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, monitorowania martwego pola) oraz w inteligentne systemy oświetleniowe (np. LED, Matrix Beam, Bi-Xenon). Kalibracja i regulacja systemu jest obowiązkowa po każdym ustawieniu geometrii kół lub naprawie zawieszenia, wymianie szyby przedniej lub reflektorów. Dzięki tej aktualizacji można na przykład bezpośrednio przełączać się z procesu kalibracji w ramach diagnostyki ECU do potrzebnych opisów procedur i danych regulacyjnych urządzenia kalibracyjnego, pochodzących z poradników (typ informacji ESI[tronic] SIS). Link podany na początku procesu kalibracji zapewnia szybki i łatwy dostęp do wszystkich informacji, na przykład wymaganych do kalibracji przedniej kamery.


Nowy widok i czynności przy testowaniu układów 4×4

Wraz z tą aktualizacją program ESI[tronic] 2.0 Online otrzymuje nową, innowacyjną czynność diagnostyczną, która umożliwia sprawdzanie układu napędowego 4×4 w jednym widoku. W nowym widoku pokazywane są kolorem i w sposób dynamiczny: względny ruch półosi oraz wejścia i wyjścia sygnałów ze sprzęgła Haldex, a także wysterowanie sprzęgła elektromagnetycznego. Przykładowa ilustracja elektronicznego sterowania napędem 4×4 w samochodzie Mazda D4.0 Obracające się elementy są zaznaczane na zielono, a elementy nieaktywne na niebiesko. W przypadku różnicy prędkości kół na jednej osi, szybciej obracająca się oś jest pokazywana na czerwono. W przypadku różnicy obrotów na sprzęgle Haldex, strona szybciej obracająca się jest również oznaczona kolorem czerwonym.


Pokrycie dla nowych modeli pojazdów

Kontynuowana jest inicjatywa zapewnienia pokrycia systemów dla zupełnie nowych modeli i wersji pojazdów. Poniższy model pojazdu został opracowany zaledwie kilka tygodni po wprowadzeniu na rynek i już jest dostępny w ESI[tronic] 2.0 Online:

  • Mercedes Benz Klasa E FL (klucz RB: MB110702)
    wprowadzenie na rynek: wrzesień 2020
  • Opel Insignia FL (klucz RB: OPE112024 i OPE112028)
    wprowadzenie na rynek: październik 2020 
  • Opel Insignia Sports Tourer (klucz RB: OPE112025 i OPE112029)
    wprowadzenie na rynek: październik 2020 
  • Toyota Yaris (klucz RB: TOY111423)
    wprowadzenie na rynek: wrzesień 2020 
  • Volkswagen Tiguan FL i Tiguan Allspace FL
    (klucz RB: VWW112150, 112122, 112154 112155, 112156,122157, 112158)

    wprowadzenie na rynek: październik 2020


ESI_News_2021-1_pl.pdf