ESI[tronic] 2.0 – nowości i uaktualnienia. Pełny dostęp do chronionej elektroniki pojazdów. Uruchomienie zapłonu bez konwencjonalnej stacyjki. Zoptymalizowanie systemów dla Mercedes-Benz. Pokrycie dla nowych pojazdów/modeli.
Pełny dostęp do chronionej elektroniki pojazdów:
Od września 2020 r. nowe modele pojazdów w Europie będą musiały być wyposażone w bezpieczny dostęp diagnostyczny. Producenci pojazdów planują stopniowo chronić dostęp do elektroniki pojazdu poprzez gniazdo OBD. Grupa FCA (Fiat i Chrysler) oraz Mercedes Benz, wprowadzili już pierwsze środki ochronne. Oznacza to, że w niedługiej przyszłości tylko autoryzowani mechanicy będą mogli przeprowadzić pełną diagnostykę w nowych pojazdach.
Aby zagwarantować, użytkownikom ESI [tronic] pełny dostęp diagnostyczny do nowych pojazdów, podczas diagnostyki, za pośrednictwem połączenia internetowego będą wymieniane certyfikaty bezpieczeństwa online, umożliwiając dostęp do pojazdu. Warunkiem tego rozwiązania jest stabilne połączenie z Internetem i wykorzystanie testera diagnostycznego KTS najnowszej generacji (KTS 560, KTS 590, KTS 350 lub 250).
Użytkownicy ESI[tronic] otrzymają wraz z aktualizacją 2020/1 niezbędną adaptację oprogramowania, pozwalającą na dalszą kompleksową diagnostykę nowych pojazdów Mercedes Benz. Poinformujemy osobno, gdy tylko dostępne będzie rozwiązanie dla Fiata.
Uruchomienie zapłonu bez konwencjonalnej stacyjki:
Obecnie bezkluczykowy dostęp do pojazdu jest bardzo powszechny. Nowsze pojazdy nie mają już klasycznej stacyjki.
Pytanie, jak włączyć zapłon w takich pojazdach, aby można było przeprowadzić diagnozę? Procedura różni się w zależności od producenta, a czasami nawet w ramach wersji modelu tej samej marki. Opisaliśmy procedurę w zakładce „Informacje o pojeździe >> Ważne informacje o marce >> Włączanie zapłonu w pojazdach z przyciskiem Start”.
Dostępne są dane do następujących marek:
– Audi, Seat, Skoda, VW
– BMW, Mini, Rolls-Royce
– Ford, Jaguar, Nissan, Opel, Vauxhall, Renault, Volvo
Zoptymalizowanie systemów dla Mercedes-Benz:
Przegląd systemów w ESI [tronic] zapewnia szybki podgląd sterowników w pojeździe oraz wpisów do pamięci tych usterek. Te ważne dane mogą być również łatwo rejestrowane i przekazywane do innych programów w ramach warsztatu. Dla większości producentów odczytanie informacji zajmuje tylko kilka sekund. Chociaż zdarzało się, że czas ten zajmował nawet 10 minut. Przegląd systemów został zoptymalizowany dla pojazdów Mercedes-Benz (od roku produkcji 2005). Dzięki inteligentnemu algorytmowi przegląd systemów w Mercedesie zajmuje teraz mniej niż minutę!