ESI[tronic]

e-mail: info@esitronic.pl

ESI[tronic] 2.0 – nowości i uaktualnienia
Secure Diagnostic Access (SDA) – Dostęp do zabezpieczonych danych diagnostycznych pojazdów. Integracja danych serwisowo-naprawczych ze źródeł producenta. Automatyczne aktualizacje.


1.Secure Diagnostic Access (SDA) – ustandaryzowane rozwiązanie firmy Bosch umożliwiające dostęp do zabezpieczonych danych diagnostycznych pojazdów.


Producenci nowych pojazdów stosują indywidualne rozwiązania dostępowe. Firma Bosch oferuje zintegrowane rozwiązanie, które umożliwia szybki i łatwy dostęp do zabezpieczonych danych pojazdu dla marek uczestniczących w programie ochrony danych. SDA łączy indywidualne rozwiązania producentów pojazdów i jest częścią Diagnozy Sterowników oprogramowania ESI[tronic] 2.0 Online.


Wszystko dzięki tzw. identyfikatorowi Bosch ID (nazwa użytkownika, hasło) i jednorazowej rejestracji.
Funkcja dostępna od aktualizacji 2021/3. Użytkownik może przeprowadzić obszerną diagnostykę pojazdów VW, Audi, Seat i Skoda z zabezpieczonym dostępem, a baza producentów będzie powiększana.


W ramach jednorazowego procesu rejestracji, oprócz utworzenia Bosch ID, może być wymagana identyfikacja użytkownika online. W tym celu identyfikacja online dokonywana jest przez zewnętrznego usługodawcę za pomocą dokumentu tożsamości pracownika.


Koszty korzystania z chronionych danych diagnostycznych są już zawarte w opłacie licencyjnej za Diagnozę Sterowników (SD).


Oprócz ważnej licencji na Diagnozę Sterowników (SD) warunkiem korzystania z SDA jest stabilne połączenie z Internetem oraz użycie testera diagnostycznego aktualnej generacji KTS firmy Bosch, takiego jak KTS 560, KTS 590, KTS 350 lub KTS 250.


2. Integracja danych dot. napraw i serwisowania ze źródeł producenta


Serwisy bardzo często zmagają się ze złożonymi naprawami i procesami serwisowania pojazdów np. naprawa układów elektrycznych, kalibracja systemów wspomagania kierowcy, a nawet wymiany poszczególnych podzespołów.


Bosch oferuje użytkownikom ESI tronic oryginalne informacje fabryczne, np. informacje o lokalizacji podzespołów, instrukcje montażu i demontażu, a także ilustracje 3D i zdjęcia podzespołów oraz przyporządkowanie do poszczególnych modeli pojazdów. W przyszłości schematy elektryczne będą również integrowane na bazie danych fabrycznych.


Obecnie informacje ze źródeł producentów obejmują takie marki jak Mercedes-Benz, BMW, Fiat i Ford.
Zawartość i marki będą stopniowo rozbudowywane w ciągu roku.


3. Automatyczne aktualizacje bez instalowania


Od 2022 aktualizacja KTS z programem ESI[tronic] 2.0 Online będzie jeszcze prostsza.
Pobieranie ESI[tronic] 2.0 Online będzie w przyszłości obejmowało tylko Diagnozę Sterowników (Infoart SD).


Wszystkie inne informacje, takie jak instrukcje (SIS), mechanika (M), schematy elektryczne (P), znane błędy online (EBR), wyposażenie (A), części zamienne do silników wysokoprężnych i części elektryczne (D, E), instrukcje naprawy komponentów (K) oraz stawki robocze (B) będą dostępne w trybie online i nie będą już musiały być pobierane oraz instalowane. Wszystko co jest potrzebne, to połączenie internetowe, aby automatycznie uzyskiwać dostęp do najnowszych informacji.


Obecnie zawartość ta jest pobierana w całości i lokalnie instalowana, dlatego można z niej korzystać w trybie offline. Ta funkcja nie będzie już dostępna w 2022 roku.


Sprawdź wszystkie szczegóły:
ULOTKA INFORMACYJNA