Aktualizacja ESI tronic 2020/1

Nowa wersja ESI [tronic] 2020/1

ESI[tronic] 2.0 – nowości i uaktualnienia

  • Oszczędność czasu dzięki wskazówkom do zadań serwisowych bez kodowania
  • Kasowanie pamięci usterek w pojazdach BMW rocznik 2018 (modele 2019)
  • Dostęp diagnostyczny do chronionych pojazdów
  • Pokrycie dla nowych pojazdów/modeli

Oszczędność czasu dzięki wskazówkom do zadań serwisowych bez kodowania:

Aktualizacja 2019/3 wprowadza nową serię procedur kontrolnych, które wskazują, kiedy tester nie jest wymagany dla określonej funkcji. W tym celu należy wybrać tylko żądany pojazd i zadanie serwisowe. Po czym procedura kontrolna pokazuje, czy żądana funkcja wymaga kodowania – oszczędza to czas i niepotrzebne zgadywanie.

Wskazówki dotyczą następujących zadań:
– kodowanie haka holowniczego,
– wymiana akumulatora,
– wymiana opon,
– ustawienie świateł,
– resetowanie wskaźnika serwisowego.

Kasowanie pamięci usterek w pojazdach BMW rocznik 2018 (modele roku 2019):

W nowych samochodach marki BWM zmienił się sposób kasowania pamięci usterek w sterownikach podlegających OBD. Kody usterek dotyczące spalin można usunąć nadal tylko w grupie systemów. To oznacza, że kasowanie pamięci poprzez zakładkę „Przegląd systemów” musi teraz odbywać się dla wszystkich systemów w samochodzie.

Dostęp diagnostyczny do chronionych pojazdów:
Od Service Pack w wersji 2019/3  ESI[tronic] umożliwia wykonywanie pełnej diagnostyki następujących marek samochodów chronionych bramką Security Gateway Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Chrysler, Lancia, Dodge/Ram i Jeep, W ten sposób, we współpracy z FCA (Fiat Chrysler Automobiles), można wykonywać zabezpieczoną diagnozę bezpośrednio za pomocą ESI[tronic] 2.0.

Użytkownik może zarejestrować się na stronie FCA korzystając z linku w programie i uzyskać wymagane dane uwierzytelnienia. W przypadku obsługi chronionego pojazdu program ESI[tronic] zawiadamia o tym użytkownika i prowadzi go w sposób szybki i skuteczny przez zabezpieczoną diagnozę.

Użytkownicy ESI[tronic] znajdą szczegółowy opis procedury w programie pod „Ustawienia użytkownika” oraz „Loginy producenta”.

Bosch oferuje obecnie w trybie „Feldtest” funkcję deszyfrowania diagnozy zabezpieczonej bramką Security Gateway. W przypadku problemów prosimy o przesłanie ESI-Ticket.

Mercedes Benz zwiększa ochronę elektroniki swoich pojazdów. Wraz z tą aktualizacją 2020/1 użytkownicy ESI[tronic] otrzymują niezbędną adaptację oprogramowania w celu możliwości kontynuowania diagnostyki pojazdów Mercedes Benz. Nie są przy tym wymagane żadne dalsze dane dostępowe.

Pokrycie dla nowych pojazdów/modeli:
Koncentrujemy się na systemach i funkcjach w odniesieniu do najważniejszych zadań serwisowych i naprawczych dla nowych pojazdów. Odpowiednie pokrycie pojazdów można uzyskać dzięki tradycyjnym aktualizacjom głównym i pośrednim.

Powrót do góry strony